Promotie warme bakker in Nederland

WarmeBakker-NL

Ook onze Noorderburen doen hun best om de warme bakker te promoten.

Vanaf 30 september tot en met 11 oktober zijn de tv spots “Met zorg gemaakt, met smaak gegeten” te zien op de Nederlandse televisie. Deze imagocampagne van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) en Hoofdbedrijfschap Ambachten (HBA) in Nederland benadrukt de toewijding en passie van de warme bakker en banketbakker die vaak van generatie op generatie wordt doorgegeven.

De spot draait om een oudere en een jonge bakker; vader en zoon. Hun relatie staat symbool voor de liefde die de warme bakker heeft voor zijn vak. Want dát is het ware geheim van de warme bakker. Dát maakt het uniek.

De tekst van het lied dat te horen is op de achtergrond gaat als volgt:

Veel is veranderd, het goede gebleven
De passie, de hartstocht die door is gegeven
Van oud naar jong, recepten en smaken
Dat maakt het uniek en niet na te maken
Elke dag weer, alles puur, alles eerlijk
Ovenvers, overheerlijk

Bekijk het filmpje.

Op de website zijn ook een reeks filmpjes te zien van warme bakkers die hun geheim prijs geven. Dit gaat van het geheim van een perfecte macaron tot het geheim van een goed deeg.

Volgens studies wordt de campagne alvast positief onthaald door de consument. Al twijfel ik er niet aan dat de reacties eind oktober even positief zullen zijn.

Ook bij ons doen we er natuurlijk alles aan om lekker kwaliteitsbrood van bij de warme bakker te promoten. Met onze tv- en radiospots willen we de consument echt goesting doen krijgen in vers brood. Onze boodschap is het hele jaar door te zien en te horen. Je kan alle tv-spots bekijken op
www.versvandebakker.be.